Підготовка до ДПА ( ЗНО )


Підготовка до (ДПА)ЗНО з української мови
Завдання 1-11 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на вашу думку, варіант відповіді.
1. Усі слова написані правильно в рядку.
А викладацький, молотьба, вохкість;
Б карпатський, дорожчати, робітництво;
В криворізький, об’їжджати, французський;
Г інтелігентський, сонячний, надхнення;
Д тюркський, свідотство, соняшник.
2. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка.
А б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок;
Б з..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка;
В мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний;
Г шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі;
Д ріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний.
3. М’який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка.
А рибал..ство, погод..ся, прип’ят..ський, голівон..ці;
Б зателен..кати, красун..чик, купал..ський, виріз..бити;
В вигул..кнути, конс..єржка, зат..марити, нац..кувати;
Г кан..йон, ковз..кий, мал..ва, локал..ний;
Д консул..ський, обвін..чати, відгад..ко, крад..кома.
4. Апостроф ставиться в усіх словах рядка.
А м..ятний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити;
Б кам..яніти, без..ядерний, кур..йозний, медв..яний;
В солов..ї, тьм..яно, кон..юктивіт, грав..юра;
Г пір..я, пів..ями, прив..ялений, п..єдестал;
Д пів..яблука, марнослів..я, скип..ятити, без..ініціативний.
5. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Чергування приголосних не відбувається в обох словах рядка
А Париж, калмик;
Б Гаага, Виборг;
В Буг, Чорнухи;
Г Перемишль, казах;
Д Іртиш, чех.
6. Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка...
А студен..ство, виїз..ний, тиж..невий;
Б зліс..ний, щас..ливий, хвас..ливий;
В доблес..ний, провіс..ник, ціліс..ний;
Г гіган..ський, радіс..ний, облас..ний.
Д учас..ник, корис..ний, невіс..чин.
7. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка.
А зран..я, безсмерт..я, пісен..ий, прочитан..ий;
Б довгождан..ий, блажен..ий, згуртован..ий, височен..ий;
В страшнен..ий, картин..ий, міськ..ом, від..зеркалити;
Г стат..ей, жит..єдайний, облич.., роздоріж..я;
Д л..яний, зран..я, він..ицький, об..ризкати.
8. Префікс с- треба писати в усіх словах рядка:
A ..кісний, ..чорнілий, ..ходити, ..писати;
Б ..формувати, ..тулити, ..цідити, ..плеснути;
B ..холонути, ..пітніти, ..сохнутися, ..порожніти;
Г ..фабрикувати, ..повідь, ..тверджувати, ..хилити;
Д ..пинити, ..крикнути, ..шити, ..турбований.
9. Префікс при- треба писати в усіх словах рядка:
А пр..чепа, пр..боркати, пр..міський, пр..гірок;
Б пр..вабливий, пр..мудрість, пр..клеїти, пр..м’яти;
В Пр..карпаття, пр..ярок, пр..швидшити, пр..подобний;
Г пр..чинити, пр..кордонний, пр..таманний, найпр..красніший;
Д припинити, пр..зирство, Пр..дністров’я, пр..четний.
10. У сі слова правильно записано у рядку:
A Золоті ворота, Фабрика Киянка, західна Україна;
Б Кримський півострів, вулиця Ярославів вал, Софійський собор;
B Палац спорту, Епоха Відродження, Дніпро-ріка;
Г Харківський тракторний завод, цукерки «Вечірній Київ»;
Д Прем’єр-міністр України, Голосіївський ліс, країни сходу.
11. Правильно вказано місця переносів у кожному слові рядка.
А надзвичайний, нестримний, під’їзд;
Б надземний, кукурудза, газопровід;
В водограй, вискочив, нагороджу;
Г несподівано, відпустити, розв’язати;
Д перекласти, доріжка, захворіти.
12. Запишіть поданий текст, дотримуючись орфографічних норм. Кількість балів — 12.
Остан..ім часом з..явилося багато охочих «удосконалити» текст (Д, державного (Г, г)імну (У, у)країни. Одні в..ажают.., що текст застарів, інших дивує, що там ідет..ся не про ворогів, а про вор..жен..ків. Тобто дивує, що слово з негативним забарвленням (у/в)жите з пес..ливим наростком і/й що цей вірш (П, п)авла (Ч, ч)убин..с..кого оп..нився на найвищому щаблі символів нашої (Д, д)ержави.
Критикам слів нашого (Г, г)імну раджу зв..рнутися до подібних творів інших народів. Гімн (Г, г)реції, текст якого (Д, д)іонісій (С, с)оломос написав у/в першій третині ХІХ століт..я, під час борот..би (Г, г)рец..кого народу за визволення з (Т, т)урец..кого (Я, я)рма, поч..наєт..ся так: «Впізнаю тебе (волю) з удару твого грізного меча. Впізнаю тебе з погляду, яким ти силоміц.. краєш.. землю».
Що ж маємо тепер? (Г, г)реція вже понад півтора століт..я віл..на, хоч і/й втратила багато своїх земел.. і/й найбіл..шу перлину (В, в)ізантійс..кої (Д, д)оби — (К, к)онстантиноп..л... З погляду сучасних реалій багато що в текстах (Г, г)імнів (К, к)раїн застаріло, якщо підходити формал..но. Але у/в тому і/й річ, що (Н, н)аціональні (С, с)имволи не старіют... Вони постают.. у/в певні моменти історії кожного народу і/й залишаються з ними назавжди (О. Пономарів).
У завданнях 13-16 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на вашу думку, варіант, позначений буквою. Кількість балів: 8.
13. Укажіть відповідність між назвою та правилом уживання великої літери.
1 Усі слова пишуться з великої літери
2 З великої літери пишеться перше слово
3 З великої літери пишеться друге слово
4 Усі слова пишуться з малої літери
А (Х,х)арківський (Н,н)аціональний (У,у)ніверситет
Б (О,о)рганізація (О,о)б’єднаних (Н,н)ацій
В (П,п)ланети (С,с)онячної (С,с)истеми
Г (К,к)иївські (В,в)улиці
Д (Н,н)ародний (А,а)ртист (У,у)країни
14. Установіть відповідність між видами чергувань при словозміні чи словотворенні та іменниками:
1 [г] — [ж].
А Водити, садити, радити
2 [х] — [с’].
Б Рік, рука, мука.
3 [з] — [ж].
В Друг, ворог.
4 [к] — [ц’].
Г Вухо, мох, дух.
Д Мазати, везти, казати.
15. Доберіть до назви населеного пункту України суфікс, який би утворив назву його мешканця.
Твірне слово
Суфікс
1 Донецьк
А -івець-
2 Луцьк
Б -янин-
3 Біла Церква
В -ець-
4 Київ
Г -анин-

Д -чанин-
16. Увідповідніть слова та орфограми.
1 Вір..те
А Поєднувальний голосний у складних словах
2 Різ..бяр
Б Уживання апострофа
3 Медв..ний
В Написання без апострофа
4 Пан..європейський
Г Написання без знака м’якшення

Д Уживання знака м’якшення




 ЧАСТИНА 1 УКРАЇНСЬКА МОВА
Завдання 1—7 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. виберіть правильну відповідь і позначте її в бланку відповідей згідно з інструкцією.
Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А !
Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
1. Рядок застарілих слів, кожне з яких у сучасному вжитку замінене іншим
А булава, пірнач, бекет 
Б курінний, сотник, хоругва 
В рать, глаголити, воліти 
Г очіпок, свита, жупан
2. Слово з нульовим закінченням
А можливо
 Б пюре в вересень 
Г вгору
3. Рядок займенників одного розряду
А цей, комусь, того 
Б щось, будь-чому, абиякого 
В який, чиїм, ніякого 
Г тебе, вами, тим
4. Залежне слово стоїть перед головним у словосполученні
А зненацька виринув
 Б загубили десь 
В біліє навкруги
Г сповнений ніжності
Прочитайте текст і виконайте завдання 5—7 до нього.
(1) І тоді сталося несподіване для хлопчика, для Степана і для самого Шептала. (2) Од того дотику його бридливо пересмикнуло і підняло. (3) Білий кінь шарпнувся, вирвав кінець повода, дико звівся на задні ноги, біснувато стріляючи страшними, кривавими очима. (4) Цієї хвилини він був справжнім білим конем, відважним та одчайдушним, як його далекі предки. (5) Хлопчик відсахнувся, у грізнім подиві занімів Степан. (6) Шептало легко опустився на передні ноги, збив копитами пісок, перестрибнув рів і помчав через гусячу царину в лугову синь. (За В. Дроздом )
5. Прикметник, ужитий у значенні іменника, є в реченні
А першому 
Б третьому    В четвертому     Г шостому
     6. Відокремлена обставина є в реченні
А другому 
Б третьому
 В п’ятому 
Г шостому
7. Безсполучникове складне речення
А перше   Г четверте
     Б друге     В п’яте 
Завдання 8–23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. виберіть правильний варіант відповіді і позначте його у бланку А згідно з інструкцією.
Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А !
Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
8. Пара слів з однаковими звуками
А дятел, дубок 
Б злива, льодок 
В клен, липа
Г сіль, слива
Д тінь, тиша
9. Рядок слів, кожне з яких має омонім
А слати, мул, літній, олівець 
Б здаватися, лава, кришка, морквина 
В вити, балка, ключ, тополя
Г ласка, луг, лебідка, річка
Д вал, захід, застава, зважуватися
10. Немає помилок в похідних словах рядка
А Петербург- петербуржський, Сиваш -сивашський 
Б Прага- празький, Буг - бугський
В Дрогобич- дрогобицький, Запоріжжя- запоріжський
Г Кременчук- кременчуцький, чех -чешський
Д Кагарлик -кагарлицький, латиш -латиський
11. Всі іменники в орудному відмінку однини пишуться з подвоєними приголосними в рядку
А емаль, далеч, жовч 
Б акварель, тінь, мудрість
В мазь, вісь, суміш 
Г мить, суть, скатерть
Д розповідь, папороть, область
12. Прикметники, вжиті у формі найвищого ступеня порівняння, складають рядок
А найдрібніший, якнайкоротший, найменш прийнятний 
Б найбільш урожайний, абсолютно правильний, найлегший
 В найсолодший, зовсім темний, найбільш тривалий
Г найбільш складний, дуже небезпечний, найвибагливіший
Д якнайшвидший, надзвичайно важливий, найбільш популярний
13. Кожен числівник змінюється за родами, числами та відмінками в рядку
А дванадцятий, тридцять четвертий, сім тисяч 
Б одинадцятий, двадцять сьомий, десять 
В тридцятий, вісімдесят один, семисотий
 Г шістдесятий, сорок третій, сотий
Д трьохсотий, вісімнадцятий, тисяча двісті
14. Дієслова майбутнього часу першої особи множини складають рядок
А запрошуватимемо, візьмете, зруйнуємо
 Б наспіваєте, розхитуємо, вирішимо 
В перенесемо, вигадаєте, подумаємо
Г заморозимо, заслухаємось, виховуватимемо
Д звикатимемо, малюємо, увімкнемо
15. Усі дієприслівники пишуться з не окремо в рядку
А (не )зчувшись, (не)звертаючись, (не)подякувавши 
Б (не )дочувши, (не)довиконуючи, (не)сказавши 
В (не)обіцяючи, (не)вирішивши, (не)вгаваючи
 Г (не )визначивши, (не)змовляючись, (не)хтуючи
Д (не )дослухавши, (не)руйнуючи, (не)знаючи
16. Головне слово стоїть перед залежним у групі словосполучень
А запросив на концерт, гніздо лелеки, зовсім дорослий 
Б бажання жити, поставити кому, вільно дихається 
В зустрічають гостей, розмова наодинці, добре слово
Г обладнали кабінет, сповнений гумору, виробництво ліків
Д скосили жито, комусь із дорослих, надто яскравий
17. Односкладне речення
А Щось незбагненне і потаємне є в чарах природи. (І. Цюпа )
 Б Стою по коліна в снігу зачарований. (І. Цюпа )
 В Не проїде тут ніхто, не пройде. (Б. Грінченко )
Г Не раз у сні являється мені, о люба, образ твій, такий чудовий. (І. Франко )
Д То була тиха ніч чарівниця. (Леся Українка )
18. Речення зі складеним іменним присудком
А По всій Україні справжні коралі ще й тепер під назвою «доброго намиста» вважаються великою цінністю. (О. Воропай )
Б Поруч з обробкою хутра в Україні вже з давніх-давен люди вміли виробляти тканини з льону. (О. Воропай )
В Усе живе і мертве повинно зустріти Свят-вечір на своєму місці. (Р. Кобальчинська )
Г А з рідної півночі вітер поганий зовсім перестав подихати. (Чайка Дністрова ) 
Д Народжене й випромінюване розквітлим снігом сяйво можна порівняти з усмішкою.
19. Безособове речення
А Мені дали козацьку корогву і привілеї з королівським іменем. (Л. Костенко ) 
Б Були полки і зброя розмаїта. (Л. Костенко )
 В З лози молодої ольшини роблять свистки. (О. Воропай )
Г Малим дітям часом набридає бути в полі. (О. Воропай )
Д Проте щось кликало сюди вогнисте створіння з гострою мордочкою й нащуленими вухами. (Є. Гу­цало )
20. Обставина, виражена інфінітивом, є в реченні
А Обрій почала огортати все густіша й густіша темрява. (О. Кониський ) 
Б І, наче на її очах, узявся рости горох. (Ю. Яновський )
 В І зараз же довелося жінці порати подвір’я. (Ю. Яновський )
Г Жайворонки сідали відпочити на спинах лелек. (Ю. Яновський )
Д Василь Іванович боявся підвести зір на близький правий берег Дніпра. (Ю. Яновський )
21. Правильно виділено звертання в реченні
А Пісне, моя ти, підстрелена пташко, мусиш замовкнуть і ти. (І. Франко )
Б Мій брат Богдане, сповістив полковників, що ти живий і що чекаєш їх. (Л. Костенко )
 В Безмежнеє поле в сніжному завою, ох, дай мені обширу й волі! (І. Франко )
Г Ще краще було б, пане Лесю під спів колядок сісти в темному куточку або грітися біля вогню в грубці і слухати казку. (О. Іваненко )
Д А що старий, якби ти попрохав ще й худоби та птиці? (Нар. тв. )
22. Складне речення, одна із частин якого — неповне речення
А Сонце вже сховалося, зі сходу наповзають тихі сутінки, рівно куриться димок на погоду.
Б Перед ним відслонилося море, і було воно фосфорично осяяне, мерехке, повне німого руху й трепету. (В. Шевчу­к )
В Там вогко, сіно пахне цвіллю. (Григір Тютюнник )
Г А довкіл, ні в лісі, ні на річці ані лялечки, тільки луна котиться. (Григір Тютюнник )
Д Шибки, мов у пропасниці, тремтять від ревиська моторів, і стіни так само вібрують. (Є. Гу­цало )
23. Розділове складносурядне речення
А А пісок дедалі сипучіший, і мотоцикл з льоту раз у раз шугає в нього. (О. Гончар )
Б Скинеться зрідка у воді рибина, або нічний птах залопоче у темряві крилами. (Б. Антоненко­Давидович )
В Темніли стрілки щавлю, та смачно вабила конюшина. (В. Дрозд )
Г І ввижається Олесеві маленька хата під кущем водяної папороті, а в тій хатинці — він сидить, рибку стереже. (Григір Тютюнник )
Д Стовбур ледве помітно розгойдувало, а внизу під підошвами в Олеся ворушилось коріння
Завдання 24—28 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і поставте позначку в бланку А на перетині відповідних колонок і рядків.
Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А !
Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
24. Установіть відповідність між словами і способами їх творення
Спосіб словотвору­                                       Приклади
префіксальний                                         А освітлити
суфіксальний                                           Б опитати
префіксально-суфіксальний                  В лісопарковий
складання основ                                      Г життєздатний
                                                                     Д опік
25. Установіть відповідність між дієсловами та їх характеристиками
Характеристика дієслів                                                         Приклади
дієслово у формі наказового способу                                А перевірили б
дієслово у формі інфінітива                                                Б переходите
дієслово у формі майбутнього часу                                   В виховуватимемо
 дієслово у формі теперішнього часу                                 Г поплавати
                                                                    Д покваптеся
26. Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками
Характеристика                                            Приклади речення
односкладне озна-                                      А По всій Україні справжні коралі ще й те
чено-особове                                                  пер під назвою «доброго намиста» вважа-
                                                                         ють великою цінністю. (О. Воропай )
односкладне неозначено-                           Б Стану в житті малою хвилиною, чор
особове                                                            ною гілкою на тополі. (А. Малишко )
односкладне                                                 В За добро добром платять. (Нар. тв. )
узагальнено- особове
безособове                                                   Г Взимку та повесні курінь відчинено
                                                                           з ранку до вечора і цілу ніч.(Г.Тю­тюнник )
                                                                         Д В зів’ялих листочках хто може вгадати   
                                                                          красу всю зеленого гаю? (І. Франко )                      
27. Установіть відповідність між сполучниками та їх видами
Види сполу­чників                                                  Приклади
причини                                                               А хоч 
мети                                                                     Б аби
умовний                                                              В оскільки 
допустовий                                                         Г якби
         Д проте
28. Визначте, якою частиною мови є виділені слова у реченні (цифра позначає наступне слово).
Андрійко (1) обнімав вовка (2) ру­ками (3) й ногами, щоб вовкові було (4) легше .
(М. Вінграновський )
А іменник 
Б займенник 
В дієслово 
Г прислівник
Д сполучник
Читання й аналіз тексту
Завдання 29–33 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. виберіть правильний варіант відповіді і позначте його у бланку А згідно з інструкцією.
Будьте особливо уважні, заповнюючи бланк А !
Не погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
Культура: між щирістю і лицемірством
(1) «Життя прожити — не поле перейти». Дійсно, саме так. Тільки — мінне. І небезпека, що очікує на кожному кроці, є цілком реальною. Будь-який вибух загрожує зруйнувати найцінніше для людини — її власне «я». Чи не потреба самозахисту спричинила і виникнення складної системи норм стосунків між людьми, що у повсякденному спілкуванні звично називають «культурою».
(2) При всій своїй заплутаності і неоднозначності, засади людської поведінки чітко диференціюються.
(3) Одна їхня частина — мотиви, почуття і вчинки, щодо яких людина керується віковічними заповідями релігії.
(4) Друга частина тих рамок, що обмежують поведінку людини,— етикет.
(5) Третя частина нашої системи досить помітно переплетена з другою. Це — сила-силенна різних забобонів, умовностей, маленьких побрехеньок і більшої брехні, що й визначають поведінку особистості. Проте без них неможливе нормальне співіснування людей. Справді, якщо люди почнуть зловживати відвертістю й енергійно обстоювати власну точку зору, з безпосередньою щирістю викриваючи недоліки інших, то світ перетвориться в суцільне пекло.
(6) Ось і метушиться сучасний індивідуум, щомиті ризикуючи виявитися брутальним чи видатися фальшивим. Звичайно, можна зробити рішучий крок до ледь прихованої чи й відвертої невихованості, зрідка маскуючи її кількома загальновживаними формулами ввічливості. Такий вибір значно легший, тому що правила ввічливості треба хоча б знати для того, щоб ними керуватися. А тут нічого знати не треба, необхідно лише пройнятися надповагою до власної персони та презирством до інших — і сміливо вирушати будь-куди.
(7) Модель нашого життя, де кожен реалізовує себе в міру можливостей — транспорт. Хто причаївся, щоб його випадком не зачепили, хто готовий захищатися від усіх. І тут вже не до церемоній. Ніхто не зважатиме, ким є опонент: жінкою чи літньою людиною, інвалідом чи просто втомленим громадянином, переобтяженим вантажем. Вже ніхто не дивується, коли ініціаторами інциденту стають знервована невиплатами пенсій бабуся чи роздратований студент-безбілетник. А часом надповажний, пристойно вдягнений чоловік таке витинає не зовсім зграбній сусідці, що аж дроти над тролейбусом червоніють. Але не сподівайтеся, що хтось вступиться за жінку, присоромить кривдника: «Будьте стриманіші, ви ж мужчина».
(8) Чи ж має силу це визначення тепер, коли повальна фемінізація зачепила найважливіше в чоловіках — мужність, яка полягає в надійності, готовності бути по-справжньому сильним. Тут і повинна прийти на допомогу справжня культура поведінки.
(9) У чому ж може реалізувати себе чоловік? Більшість відповідей на це питання будуть пов’язані з матеріальним забезпеченням. Однак насправді сутність проблеми значно простіша. Самореалізація (не тільки чоловіка, а й будь-якої людини) найповніше відбувається через можливість зробити щось конкретне для когось конкретного. Сучасна реальність деформувала цю філософсько-психологічну категорію. Фрейдівська теза «все, що робить чоловік, він робить для жінки» тепер перетворилась на «чоловік робить усе, щоб нічого не робити». В кращому випадку — щоб робити щось для себе єдино коханого.
(10) Психологія міжлюдських взаємин просякнута індивідуалізмом. Тому й етикет зрештою стає на службу корисливій меті підкорення життєвих вершин. Ввічливе «підтакування» начальству — і підлеглий вже кандидат на підвищення. Кілька компліментів жінці — і чоловік одержує як мінімум симпатію, а як максимум — можливість маніпулювати нею, розвинувши значно глибше почуття. Логіка споживацького підходу до елементарної ввічливості не є новою. Ще з давніх часів поведінка, в якій більше пряника, аніж батога, перебуває на озброєнні багатьох людей, стаючи засобом успішної кар’єри.
29. Яке значення мають для нормального міжособистісного спілкування загальноприйняті норми й правила поведінки?
А спрощують спілкування, роблять його більш приємним і комфортним
 Б дозволяють людині уберегти від руйнування почуття самоповаги 
В допомагають людині повніше самореалізуватись у житті
Г прикрашають спілкування, надають йому вишуканості та шляхетності
30. Яким є хід міркувань автора в абзацах (3), (4), (5)?
А виокремлення складників поняття
Б доведення поданої в попередньому абзаці тези 
В виклад у хронологічній послідовності 
Г класифікація складників поняття
31. У реченні «Справді, якщо люди почнуть зловживати відвертістю й енергійно обстоювати власну точку зору, з безпосередньою щирістю викриваючи недоліки інших» автор говорить про те, що
А люди, спілкуючись, не повинні обстоювати власну точку зору
Б щирість та відвертість заважає результативності міжперсонального спілкування 
В необхідною умовою нормального співіснування людей є розумний компроміс у міжособистісних взаєминах
Г викривання недоліків інших іде на шкоду успіхові людського спілкування
     32. Антонім до слова фальшивий
А брутальний
 Б примітивний 
В справжній
Г відвертий
33. Правильне тлумачення вжитого у тексті слова корисливий
А який дає, приносить добрі наслідки
Б який становить ту частину цілого, що використовується за певним призначенням 
     В який дає, приносить кому-небудь прибуток 
    Г який робиться заради власної вигоди
ЧАСТИНА 3
власне висловлення
Підтримайте або спростуйте думку: «Терпіння — шлях до перемоги» .
Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, які найкраще підтвердять Ваші міркування. Проілюструйте Ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури (укажіть проблему, порушену письменником, назву твору, назвіть художній образ, через який проблема розкрита, наведіть цитату з твору тощо), історичні факти або випадки із життя. Не переказуйте змісту, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.
Роботу запишіть на бланку­ Б . У разі потреби використовуйте чернетку.
Орієнтовний обсяг роботи — 1 сторінка тестового зошита (200—250 слів). Текст обсягом 100 слів екзаменатори не перевірятимуть.
БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ Б
Тему роботи не записуйте. Пишіть текст у кожному рядку.

Немає коментарів:

Дописати коментар